piątek, 12 marca 2021

12 miesięcy z biblioteką - Marzec - Mała księgarnia samotnych serc - Annie Darling


W rocznym bibliotecznym wyzwaniu marzec stoi pod znakiem książki, której główną bohaterką będzie .... księgarnia. Jak dla mnie wyzwaniem nie było jednak samo przeczytanie książki a jej znalezienie. 

Księgarnia nie jest bowiem zbyt częstą bohaterką książek, zwłaszcza główną. Przynajmniej ja nie kojarzę żadnych książek tego typu. Pierwsze skojarzenie z tym tematem, to oczywiście zupełnie inna książka. Znana na całym świecie, ukochana przez miliony, jej autor niedawno zmarł. Ale o tym w kolejnym poście. Pozostawię nutkę tajemnicy. 

Mała księgarnia samotnych serc, to moje pierwsze i udane spotkanie z autorką. Tym razem trafiłam na humorystyczną powieść, która okazuje się być pierwszym tomem cyklu. Autorka opowiada czytelnikowi historię podupadającej londyńskiej księgarni, która trafia w spadku do jej pracownicy. Pracownica jest romantyczką i próbuje swoich sił w pisaniu tekstów o takim charakterze. Próbki jej twórczości są wplatane pomiędzy rozdziały książki. Oczywiście tematem przewodnim jest ukryta miłość do wnuka zmarłej właścicielki księgarni. W książce autorka opisuje długą i zabawną walkę o przyszłość księgarni, która toczą między sobą. Każde z nich ma inny pomysł na jej aranżację. 

Powieść jest dla mnie zupełną odmianą po dziwnym kryminale i powieści postapokaliptycznej, które miałam okazję ostatnio czytać.  Zabawne sytuacje ukazane przez autorkę wywołują nieustanny lawinę śmiechu. Nie oceniłabym jej jako książkę najwyższych lotów czy bardzo ambitną. Wydaje się raczej lekka i relaksacyjna, momentami nawet przypominająca Harlequina. Takie książki są również potrzebne w ramach przeciwwagi, aby umysł miał okazję odpocząć i odetchnąć. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz